جملک

جملک

به نام خدا

★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★

همینطور که معلومه این وب رو زدیم دور هم شاد باشیم

★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★

کپی کردن از این وبلاگ آزاده و هیچ ایرادی نداره

★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★

واسه تبادل لینک اول اسم وب ما رو لینک کنید بعد خبر بدید تا لینکتون کنیم

آخرین مطالب
مطالب پربحث‌تر
نویسندگان

موتور های جست و جو

يكشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۲، ۰۷:۲۵ ب.ظ

یه مطلب میزارم در مورد موتور های جست و جو کلا چیکار بکنیم امار بازدیدمون بره بالا

بنظرم برای هر مطلبتون یه اسم مناسب و برچسب انتخاب کنید

نام های طبقه بندی موضوعیتون طوری باشه که توی گوگل زیاد سرچ میشه مثلا اهنگ موزیک

و........

لینک کردن باعث میشه که هم رتبه در گوگل بالا بره هم از اون وبلاگ ها بازدید کننده وارد وبلاگتون بشه

در ادامه اگه حوصله دارید

  یه مطلب از helpبلاگ

در مورد موتورهای جستجو و اینکه چگونه باید سایتی داشت که مناسب برای موتورهای جتسجو باشد، مطالب بسیار متعددی مطرح است (و با جستجوی ساده در اینترنت مطالب بسیاری می‌توان یافت)، ولی تأثیر بسیاری از آن‌ها واقعا کم است و رعایت نکات کلیدی در این زمینه معمولا کافی است.

مثلا احتمالا در مورد «معرفی به موتورهای جستجو» مطالب زیادی شنیده یا خوانده باشید. ولی حقیقت این است که عملا چیزی با این مفهوم وجود ندارد (و لازم نیست). موتورهای جستجو از طریق دیگر سایت‌ها شما را خواهند یافت، اگر سایتی به شما لینک نداده باشد، مطمئنا رتبه شما در موتورهای جستجو بسیار بسیار پایین خواهد بود، هر چند بتوانید به روشی دیگر خود را به آن‌ها معرفی کنید.

اصولی که باید رعایت کنید

۱) لینک به سایت شما از دیگر سایت‌ها

مهمترین عاملی که جایگاه شما را بهبود می‌بخشد، لینک به شما در سایت‌ها دیگر است. البته حتی یک لینک در سایت‌هایی که خود جایگاه بهتری در موتورهای جستجو دارند، می‌تواند بسیار بهتر از چندین لینک در سایت‌های معمولی باشد.

ارزش هر لینک به دو عامل مهم بستگی دارد:

  • جایگاه خود سایت لینک دهنده (هر چقدر رتبه آن بالاتر باشد، اثر لینک هم بیشتر خواهد بود)
  • تعداد لینک‌های که در سایت لینک دهنده هست (یعنی اگر یک سایت به هزار سایت دیگر لینک داده باشد، عملا لینک‌ها ارزشی ندارند، اما اگر فقط به یک سایت لینک داده باشد، آن لینک با ارزش خواهد بود)

پیشنهاد ما این است که با داشتن محتوای مناسب دیگران را ترغیب کنید که به شما لینک بدهند.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به این مقاله گوگل مراجعه کنید، در این جا هم به این نکته اشاره شده که بهترین راه، داشتن لینک‌های واقعی از طریق مطالب مفید است.

۲) محتوای واقعی و مناسب

نکته دیگر داشتن محتوای مناسب و واقعی است. دقت کنید که موتورهای جستجو دوست دارند صفحه شما داری متن قابل توجه باشد، تصاویر گرچه زیباکننده هستند، ولی موتورهای جستجو تقریبا از آن‌ها صرف نظر می‌کنند (البته گذاشت alt مناسب کمی (فقط کمی) کمک می‌کند).

بهتر است که مطالب شما دارای ادامه مطلب باشند (البته اگر بلند باشند) و در صفحه مربوط به آن مطلب محتوای بیشتر از صفحه اول وجود داشته باشد.

کلمات کلیدی که انتخاب می‌کنید باید با مطلب متناسب باشند، کلمات کلیدی زیاد و بی‌ربط حتی می‌تواند اثر منفی داشته باشد.

۳) رعایت عنوان‌ها و تیترها

نکته دیگر انتخاب مناسب تیترها (مثلا عنوان مطالب، عنوان سایت و توضیحات سایت) است. سعی کنید برای مطالب آدرس لاتین مناسب انتخاب کنید و همچنین تا حد ممکن سعی کنید که در متن مطالب از عنوان‌ها (h2، h3 و ...) استفاده کنید. (البته استفاده بی‌رویه از این‌ها هم می‌تواند اثر منفی داشته باشد)

در آخر...

مهمترین عامل هم در افزایش تعداد بازدیدهای شما و هم در رتبه‌ی شما در موتورهای جستجو لینک به شماست. بازدیدکننده‌های شما از سه حالت خارج نیستند:

  • یا آدرس سایت شما را دارند و بطور مستقیم به سایت سر می‌زنند (که معمولا این طور نیست)
  • یا از طریق لینک در دیگر سایت‌ها وارد سایت شما می‌شوند (وبلاگ دوستان، شبکه‌های اجتماعی، ...)
  • یا از طریق موتورهای جستجو که آن هم ربط به جایگاه شما در موتورهای جستجو دارد و جایگاه شما هم به لینک‌های موجود به سایت شما بستگی دارد.

بنابراین دو عامل را هرگز فراموش نکنید

  • لینک، لینک، لینک (البته اگر محتوای شما مفید و ارزشمند باشد، خودبخود لینک به شما هم افزایش خواهد یافت)
  • صبر، صبر، موتورهای جستجو به آرامی رتبه شما را افزایش می‌دهند، در حقیقت «رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود، رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود»

    سایت من در گوگل ثبت نشده است!

  • سیاری کاربران احساس می‌کنند که وبلاگ/وب‌سایت شان در گوگل ثبت نشده است.

     

    برای چک کردن اینکه یک وب‌سایت در گوگل ثبت شده است یا نه، بهترین روش این است در کادر جستجوی گوگل عبارت site:yoursite.com را وارد کنید و به جای yoursite.com آدرس سایت خود را (بدون www) وارد نمایید. (دقت کنید که هیچ فاصله‌ای در این عبارت نیست) برای مثال site:bayan.blog.ir یا site:bayandns.ir برای دامنه‌های مستقل.

    با استفاده از این دستور شما گوگل را راهنمایی می‌کنید که فقط داخل یک سایت خاص جستجو کند و نتایج محدود به سایت شما خواهد بود.

    تاکنون، در همه‌ی مواردی که کاربران احساس می‌کرده‌اند وبلاگشان در گوگل ثبت نشده، با استفاده از این روش مشخص گردیده گه سایت ثبت شده است. و مشکل اصلی این نیست که وبلاگی در گوگل ثبت نشده، بلکه مشکل اینجاست که معمولا به علت پایین بودن rank سایت در گوگل، با جستجوی هر عبارتی (مثل عنوان سایت) سایت مورد نظر در صفحات اول گوگل نمایش داده نمی‌شود. بنابراین شما باید سعی در بالا بردن رتبه‌ی سایت خود در گوگل داشته باشید.

    برای اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه معرفی به موتورهای جستجو مراجعه نمایید.

     

    * نکته: در صورتی که سایت جدیدی ایجاد کرده‌اید و یا مطلب جدیدی منتشر نموده‌اید، ثبت سایت/مطلب شما در گوگل ممکن است از چند ثانیه تا چند روز به طول بیانجامد. البته سایت/مطلب جدید شما بلافاصله به گوگل اطلاع داده می‌شود، ولی روندی که گوگل برای بررسی و ثبت صفحات انجام می‌دهد محدودیت زمانی خاصی ندارد.

    * نکته ۲: در صورتی که مطلب شما، متن جدیدی و قابل توجهی نداشته باشد، ممکن است توسط گوگل تکراری به حساب آورده شود، بنابراین بهتر است مطالب شما دارای حداقلی از متن (و نه تصویر) مفید و متمایز کننده باشند.


    امیدوارم به دردتون بخوره 
  • ۹۲/۰۹/۱۰
  • مهدی

گوگل

جست و جو

موتور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">